categorie: Management en ondernemen / Management

Sociale psychologie voor managers

Verkrijgbaar als
Koop nu voor
€ 86,95
Uitvoering
Paperback
Hoe begrijp en voorspel je het gedrag van patiënten, klanten of burgers? Het gedrag van eigen personeel? Volgens de auteurs kan Sociale psychologie voor managers daarbij hulp bieden. Het koppelt sociaal-psychologische inzichten aan concrete managementvraagstukken.Het vakgebied sociale psychologie wordt benaderd vanuit twee motivationele principes die het gedrag van mensen sturen, namelijk het ordeningsprincipe en het beloningsprincipe. In het eerste deel staat het individu centraal: hoe nemen mensen waar, hoe verwerken ze informatie, en hoe nemen ze beslissingen? In het tweede deel staat de organisatie centraal: hoe wordt er gecommuniceerd, samengewerkt, en hoe worden de taken verdeeld?De auteurs gaan tevens in op de recente vraag uit het beroepsveld van managers om informatie over emoties, informatieverwerking, persuasieve communicatie en cultuurinvloeden. Het resultaat is een boek dat op maat is gesneden voor de professional die zich verder wil bekwamen in gedragsmanagement.
Auteur
ISBN9789031332991
Leverbaarheidpod
Levertijd5 werkdagen
Druk1
TaalNederlands
Datummaart 2001
Pagina's349
Afmetingen242x168x19mm (hxbxd)
Gewicht595 gr
UitgeverBohn Stafleu van Loghum